четвер, 23 червня 2011 р.

Модуль 5. Рефлексія

Подумайте про те, як основний акцент даного модуля допоміг вам спланувати та створити Ваш проект.
• Яким чином я оцінюю навчання учнів?
• Як я залучаю школярів у процес оцінювання?
Подумайте, як знання, отримані в цьому модулі, вплинуть на Ваше викладання й навчання школярів. Запишіть свої думки, ключові моменти та питання.

19 коментарів:

  1. Від критеріїв оцінювання залежить формування знань, умінь і навичок учнів: які критерії будуть створені, так учні і рухатимуться до досягнення цілі. Тому вважаю, що оцінювати роботу потрібно на кожному етапі її виконання, від пошуку інформації до створення готового продукті та виконання перевіркової роботи. Метод проектів (особливо навчальних) нагадує роботу учнів у Малій академії наук: створення роботи - це добре, але повинні бути і застосункові знання.
    Учні гарні експерти, їм варто більше довіряти у оцінюванні товаришів, "схибити" може один, а інші поставлять об'єктивну оцінку.

    ВідповістиВидалити
  2. Процес оцінювання – один з найважливіших моментів навчання на мою думку. Дуже важливо для кожної людини мати позитивну оцінку своєї діяльності від значимих для неї людей. Навчання у школі – одна з перших ланок у формуванні самооцінки. Тому від того, як оцінюється діяльність учня залежить його бажання і дали здобувати знання. У процесі своєї діяльності я намагаюсь об’єктивно та згідно з критеріями оцінити своїх вихованців, пояснюю незадоволеним, чому така чи інша оцінка. Крім того, залучаю учнів до взаємоперевірки і самоперевірки та оцінки. Рекомендую перевірити свої знання за допомогою різноманітних тестів з Інтернету (наприклад http://www.pitest.org.ua/).

    ВідповістиВидалити
  3. У процесі роботи над проектом намагаюсь об’єктивно оцінювати учнів, пояснюю свою оцінку згідно критеріїв оцінювання. Крім того, залучаю учнів до взаємоперевірки і самоперевірки та взаємооцінки. Зазвичай всередині групи учні схильні до завищеної взаємооцінки. Взаємооцінка між групами усуває цей недолік.

    ВідповістиВидалити
  4. - Оцінювання має відбуватись на кожному етапі роботи, тоді воно, більш вірогідніше, буде адекватним. Щоб оцінювати, треба розробити чіткі критерії, які, до того ж, мають бути відомими і самим учням
    - учні від самого початку роботи проекту мають знати, що їм надлежить оцінювати товаришів. І, як свідчить практика, вони бувають більш строгими оцінювачами, ніж вчитель.

    ВідповістиВидалити
  5. Для оцінювання проектних робіт учнів використовую власні критерії оцінювання, використовуючи які учні здійснюють самооцінювання і характеризують діяльність інших членів команди.
    Якщо оцінювати знаннєвий аспект проекту я віддаю перевагу комп'ютерному тестуванню

    ВідповістиВидалити
  6. Від оцінювання роботи учнів залежать їх досягнення та бажання подальшого розвитку, особливо це стосується учнів молодшої та середньої ланки. Оцінюючи учнів враховую три аспекти: самооцінка учня, оцінка з боку товаришів - партнерів по роботі, та оцінка вчителя.
    Плічко Ольга.

    ВідповістиВидалити
  7. Процес оцінювання – один з найважливіших моментів і учні повинні знати на кожному етапі роботи в проекті, за що і який бал вони отримують. Критерії повинні бути чіткими,
    Людмила Олефіренко

    ВідповістиВидалити
  8. Оцінювання один з найважливіших аспектів процесу навчання. Тому коли учень має чітко окреслені критерії оцінювання перед початком роботи, то є гарним стимулом для його участі в проекті (чи уроці).
    Часто використовую в роботі, крім оцінювання вчителя, самооцінювання та взаємооцінювання, або їх поєднання. Але обов'язково оцінка має бути аргументованою, як з власного погляду на свою відповідь, так і з боку товаришів. Як правило самооцінка не буває завищеною,а навіть навпаки. А ось щодо оцінювання товаришами, щоб виключити суб'єктивний фактор, пропоную швидко оцінити і аргументувати оцінку трьом різним учням по черзі.

    ВідповістиВидалити
  9. Зміст модулю дозволив меня переглянути окремі підходи до оцінювання та змінити акценти в оцінювання проекту. На мою думку, оцінка вчителя має відступити на другий план, поступившись місцем взаємооціюванню та самооцінюванню. Однак критерії оцінювання розробляються вчителем - саме це дозволить забезпечити якість проекту.
    Івашньова С.В.

    ВідповістиВидалити
  10. Робота вчителя як організатора проектної діяльності учнів є набагато складнішою порівняно з традиціною педагогічною діяльністю. Відповідно ускладнюється оцінка навчальних досягнень кожного учня.
    На етапі підготовки до роботи над проектом може оцінюватись активність учнів у ході обговорення основних напрямків роботи та методів дослідженя.
    На етапі реалізації проекту - хід формування робочого варіанту портфоліо: це цілеспрямовано відібрані за відповідними критеріями праці учнів, колекція матеріалів; відповідність стану готовності портфоліо календарному плану роботи над проблемою, щоденник дослідницької роботи, тези доповіді, чернетки висновків, підготовки ілюстрацій тощо.
    Бажано практикувати само- та взаємооцінку роботи учнів.
    Для оцінювання підсумків і презентації проекту краще підібрати журі, до складу якого входили б учні (школи, класу), батьки, вчителі. Для них підготувати критерії оцінювання, інструкції, протоколи. Учитель може оцінювати виступи опонентів, активність учнів під час обговорення проекту та підготовки спільного рішення щодо способів і форм застосування результатів проекту.
    Підсумкова оцінка враховує роботу учня на всіх етапах проектної діяльності; при цьому до уваги береться також показник рівня самостійності роботи за самооцінкою учня.

    ВідповістиВидалити
  11. Повністю погоджуюсь з попереднім дописувачем. Дійно оцінити досягнення учнів при груповій роботі набагато важче. Думаю в своєму проекті оцінювати якість отриманих знань з теми буду я(використовуючи по ходу прокта тести або опитування), а на етапі оцінювання презентацій, публікацій, статті використатис само- та взаємооцінку за допомогою відомих заздалегідь критеріїв.

    ВідповістиВидалити
  12. Робота над модулем допомогла мені переглянути загальноприйняті підходи до оцінювання і взагалі сприйняти цей процес з іншого боку. Якщо проект сприяє формуванню самостійності та відповідальності його учасників то на перший план має вийти саме групова оцінка та самооцінка. Завдання вчителя-розробити лише чіткі та обгрунтовані критерії оцінювання.

    ВідповістиВидалити
  13. В даному модулі я більш детально ставила ставитись до критеріїв оцінювання, чітке їх формулювання допомагає адекватно і об'єктивно оцінити учня.
    Залучення учнів через самооцінювання, взаємооцінювання, також тимчасова робота вчителем на певних етапах роботи над проектом.

    ВідповістиВидалити
  14. Обєктивність при оцінюванні необхідна, але іноді впливає ще один суттєвий фактор- зацікавити темою, можливо відзначити особливість роботи або відповіді. Частіше використовувати починаю самооцінювання, взаємооцінювання не дає такого результату, як попереднє. Під час роботи над модулем упевнилася в думці, що варто вести контрольна усіх етапах роботи, використовуючи різні форми оцінювання.

    ВідповістиВидалити
  15. Мірошниченко Олександр Іванович

    Дуже складно розробити читкі критерії оцінювання для певного проекту. Треба навчити учнів правильно та об'єктивно оцінювати інших

    ВідповістиВидалити
  16. Критерії оцінювання закладені у навчальних програмах та інструктивних матеріалах. При оцінюванні учнівських робіт потрібно чітко їх окреслити відповідно теми, що вивчається та відповідно кожного етапу роботи над проектом.
    Людмила Тищенко

    ВідповістиВидалити
  17. Від оцінювання роботи учнів залежать їх досягнення та бажання подальшого розвитку. тому,на мою думку,потрібно оцінювати на кожному етапі проекту. Оцінюю роботи згідно критеріїв.Обовязково слід коментувати оцінки.
    Людмила Левченко

    ВідповістиВидалити
  18. Під час проходження даного модуля, я зрозуміла, що процес оцінювання схожий до мотивації навчальної діяльності за ступенем важливості. В своїй роботі над проектами буду приділяти велику увагу саме різноманітним формам оцінювання.
    Завдання контролю за навчанням полягають у тому, щоб:
    - визначити рівень підготовки учнів до засвоєння і сприйняття нових знань;
    - отримати інформацію про самостійну навчальну діяльність учнів;
    - виявити труднощі, що виникають під час навчання;
    - з’ясувати наскільки ґрунтовно засвоєні знання та сформовані уміння
    Під час контролю знань та умінь учнів дотримуюсь таких вимог:
    - індивідуальний характер контролю;
    - своєчасність та систематичність контролю;
    - об’єктивність та справедливість оцінювання;
    - врахування вікових особливостей учнів;
    - обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт учнів;
    - урізноманітнення форм та видів контролю.
    Щоб залучити учнів до оцінювання використовую само оцінювання та взаємооцінювання у групі.
    Антоніна Мелник

    ВідповістиВидалити